Fackeltåg???

Idag har jag jobbat hela dagen...lite jobbigt för jag har varit på as dåligt humör och varit trött...bestämde mig för att ta en lugn fredag, har inte hänt på länge...så efter jobbet gick jag hem till mamma, pappa och bror och käkade...sen åkte jag och Emil hem till för att kolla på film och sätta upp stjärnor...inte helt lyckat eftersom att jag insåg att jag hade tappat bort alla lampsladdar så nu hänger det bara tomma stjärnor i fönstret men det ska jag fixa imorgon efter en tur till Västerås.

Brukar ju gå till jobbet varje dag, börjar vänja mig nu och tycka att det är ganska skönt på morgonen men imorse var det pest att gå...dels för att jag va trött och så hade jag ett jävla humör...vägen till jobbet blev lång men när jag har ungefär 300 meter kvar ser jag typ 200 ungar komma gående på andra sidan vägen med facklor och grejer...börjar fundera på vad dom ska göra. När jag gått ytterligar några steg ser jag att dom ska över gatan till min sida och jag förstår i samma ögonblick att även om jag går fortare eller saktar ner kommer jag att hamna mitt i allt...så efter ungefär en 25 minuters promenad befinner jag mig mitt i ett fackeltåg med massa små barn...som ska åt samma håll som jag så det får lov att bli fackeltåg sista biten till jobbet...haha!! Va lite roligt för jag började tänka tillbaka på när jag va yngre och gick i skolan när man på avslutningarna hade fackel tåg och så...nu var det ju så att alla barnen som gick där går i skolan precis brevid jobbet så dom vet vem jag är och alla måste börja skrika mitt namn och jag vaknar ganska fort upp ur min lilla nostalgi tripp.

Imorgon blir det glöggfest som sagt och jag hoppas det blir roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0