Känslorna bubblar upp igen...



Vilka känslor som kommer upp igen när man ser alla studenter och läser i tidningen! Igår tog alla Eskilstunas gymnasieskolor studenten! Jag blir så glad när jag ser det...minns precis vilken känsla det va hela den dagen, allt var så bra! Jag minns känslan man hade dagen innan när man skulle gå och sova, hur man kände när man vaknade, skratten på champagnefrukosten, tårarna i aulan och på skolgården, flaket med den höga musiken, middagen med släkten och vänner, hur kul man hade på kvällen när man träffade alla kompisar ute, men även tomheten man kände när man vaknade upp morgonen efter...samma tomhet som gårdagens studenter känner idag!
Jag blir så känslosam när jag tänker på studenten, känner nästan hur tårarna kommer varje gång jag tänker på det eller ser nån bild nånstans! Det är fan den bästa dagen i mitt liv! En hel dag i ett enda glädjerus, skulle lätt kunna gå om tre år i gymnasiet om jag fick uppleva samma sak och känsla, och om man hade fått ut något mer av det förstås!
Men nu är det bara att vänta på att brorsan tar studenten, då kan man ju få känna lite av den där gläden och se hur lycklig han kommer att vara!

Nä, nu räcker det med det här känslosamma pratet...annars börjar jag nog gråta här på jobbet...som föresten bara har tre timmar kvar...i min ensamhet!

För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten
Fy fan va vi e bra!!

Aaa fan...efter tolv år i skolan är man bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0