En rädsla...

...att missa något! Helgen spenderades helt nyktert i Malmköping...närmare bestämmt sommarstugan. Jävligt skönt att komma ifrån all stress i stan men ändå är det lite jobbigt. Är inte vanligt att helgen är lugn för min del men nu hade jag bestämmt mig för att det skulle bli så, dels för att ekonomin inte är den bästa och så har det ju blivit en hel del festande på sista tiden. En lugn helg var helt enkelt välbehövligt för mitt konto och min kropp. Kan samtidigt inte undgå att lockas till stan, vill gå ut och festa och ha roligt med massa roligt folk jue. Det är inte så att det är alkoholen som lockar utan rädslan att missa något kul som kan hända när jag inte är med. Nästan en sjuklig rädsla skulle jag kunna beskriva det som...är ju jävligt dumt egentligen men det är så det känns. Kom flera gånger på mig själv med att fundera på vad alla kompisar gjorde och om det var roligt i stan. Va nästan på väg att dra tillbaka in till stan ett tag, men har iaf en liten gnutta självdisiplin (stavas det så?!) kvar än så länge. Jag har än så länge inte pratat med någon om helgen som gick utan mig och jag har inte heller hört något av någon...kanske hände det inget speciellt? Gjorde det det? Har jag missat något? Var det trots allt ett misstag att lämna stan? Eller det va väl inget misstag, jävligt skönt och behövligt men iaf...måste kanske öva mig på det här med att ta det lugnt lite oftare. Men hur kul är det liksom? Sitta hemma och glo ensam en lördagkväll är ju ingen hit direkt...speciellt inte när man bor så att man hör allt som händer på stan...

Aja, sjukligt eller ej?!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej det är inte sjukligt, det är normalt (för att vara oss). Fast vi kanske inte är helt normala? Haha!

Min helg var ju också lugn, men efter mitt leverprov på onsdag så får vi ta igen allt! En tredagars med kryssning kan ju inte bli fel! ;) Puss

2009-09-15 @ 09:33:07
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Verra.

tjabaa. hittade till din blogg via facebook ;)

ville bara säga att jag känner igen det där så sjukt mycket! man är så rädd att missa nåt! så är man ute varje helg och egentligen händer det aldrig nåt speciellt, men man är rädd att det kommer vara nåt speciellt just den helgen man inte är med.



men det har gått över för mig, tror det blev efter att ha varit ifrån etuna ett tag. testat på lite andra städer och länder, haft så sjukt jävla kul. insett att man faktiskt inte missar så mycket, så då kan man ligga hemma i lugn o ro.

men nu var det längesen jag var ute här i stan, så nästa gång ni ska ut så är det bara att säga till!! ;D

2009-09-20 @ 22:24:22
URL: http://xnihlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0