Vadå biljettkontroll?!

Intressant händelse på spårvagnen på väg till Marielle igår...jag och Sara sitter och pratar när det kliver på två killar som är typ 12-13 år...

Pojkar: "Det är biljettkontroll, får vi se era biljetter"
Jag och Sara reagerar inte...
Pojkar: "Men hallå får vi se era biljetter"
Sara börjar nu plocka fram sitt kort...
Jag: "Sara, dom driver fattar du väl"
Sara: "Vadå?"
Pojkar: "Nej det gör vi inte..."
Jag: "Då vill jag se nån legitimation på att ni får se mitt kort"
Pojkar: "Men vi praktiserar, vi har ingen..."
Jag: "Då får ni inte se mitt kort"
Pojkar: "Men vi måste våran handledare är där borta..."
Jag: "Ja, men då väntar jag tills den kommer istället"
Sara: "Har ni något man kollar med då?"
Pojkar: "Ja i min ficka, man får inte ta upp den"
Jag: "Hahaha!!"
Pojkar: "Vi måste se era kort"
Jag: "Mitt får ni inte se iallafall..."
Sara börjar då plocka upp sitt kort för hon tror av någon konstig anledning på dom...dom tar det och grejar nåt med det...
Pojkar: "Får vi se ditt nu"
Jag: "Nej verkligen inte!"
Då går dom och sätter sig och först då fattar Sara att dom drev...ännu tydligare blev det när jag sa att klockan faktiskt var halv nio en lördag kväll och dom har klistermärken på sig där det stod typ "Biljetter här". Och att när vi sist var med om en biljettkontroll så hade hon som kollade minsann en väl synlig legitimation och en grej som hon kollade korten med uppe...

Mycket lustigt kan hända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0