14 november 2011 - Världsdiabetesdagen

Idag tycker jag att vi alla ska tänka lite extra på dem som har diabetes, en sjukdom som idag inte har något botemedel och ofta kräver medicinering livet ut. En sjukdom som min bästa vän är drabbad av, en sjukdom som hon och många andra skulle göra mycket för att bli av med. En sjukdom som är den enda icke smittsamma sjukdomen som av FN är klassad som ett hot mot den globala hälsan.

Så skänk en tanke, tänd ett ljus, visa att du bryr dig. Det gör jag.

Jag börjar dagen med ett ljus till frukosten, mysigt samtidigt som jag tänker lite extra och känner ett obehag över vad en sjukdom kan göra...

Läsa mer?? Gå in på diabetes.se



Kommentarer
Postat av: Sara

åh vad söt du är! och detta har du läst på om också. jag blir imponerad. :)

kul att du börjat blogga igen också. <3

2011-11-17 @ 11:52:18
URL: http://ladysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0