Tåg 11an?!

På vägen hem från Sara igår vid halv tolv taget åker såklart massa fulla människor med vagnen, självklart ska nån börja prata med...en kort och lustig konversation blev det:
Jag sitter på vagnen när jag hör massa nissar gå på bakom mig, hade musik i öronen, men som dom flesta nog vet pratar man inte jättetyst så jag hör att en av dom säger att han ska prata med mig. Kollar ut genom fönster och ser i ögonvrån att han står bredvid mig och säger nåt, låtsas att jag inte ser men då sticker han fram handen framför mig och jag måste ju kolla på han...

Jag: "Hej."

Han: Presenterar sig med ett namn jag inte brydde mig speciellt mycket att komma ihåg...

Jag: "Ida"

Han: "Brukar du åka tåg 11an ofta?"

Jag: "Ehh, det här är en spårvagn och det är 8an..."

Han: Ser ut som ett frågetecken.

Hans kompis: "Han kommer från Stockholm, han fattar ingenting här!"

Jag: "Hmm, okej..."

Sen sätter jag i lurarna i öronen igen och tänker för mig själv att jag var duktig som är nykter.



Idag har förövrigt varit en mycket bra dag, tog en sväng till IKEA med fina brudar och shoppade lite grann. Mycket mys och lite småsaker hem, även en påskpresent till min älskade bebis som förmodligen kommer hit i påsk med fina familjen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0