Konsten att...

...shoppa utan att märka att man spenderar pengar! Japp, jag har kommit på värsta braiga ideén...sen vet jag ju inte hur bra den är egentligen men det är ett sätt att shoppa utan att märka att man spenderar pengar. Eftersom att jag har vissa fördelar med mitt jobb (läs rabatt på kläder) så är det ju lätt att man handlar på jobbet. Vi får då välja om vi vill betala kontant eller om det ska dras på nästa lön, för att det ska bli lättast för alla så skriver man upp det och drar det från nästa lön. Så min bästase, braigaste idé är alltså att skriva upp saker som dras på lönen. På så sätt ser jag aldrig pengarna och man märker därmed inte att man har gjort av med dom, perfekt eller hur? Eller är detta bara ännu en av mina dåliga ursäkter att få shoppa alldeles för mycket?! Förmodligen va? Men men, man måste ju ha fina kläder och på jobbet krävs det kläder därifrån så...hmm, ännu en dålig ursäkt? Haha...

Nu ska jag faktiskt packa lite grann...jag, Sara, Majja och Elin drar på kryssning ikväll! Så snart lämnar vi stan och gör Östersjön osäker. Ska försöka uppdatera lite grann här under tiden...enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0