Äntligen!!

Yes!! Nu har jag äntligen fått ett schema, och vad skönt det ska bli. För första gången på typ två år ska jag jobba som en normal person (kanske lite mer, men det är lite för mig). Pratade med Naima (jobbarkompis) idag om vad jag ska göra med all min lediga tid jag kommer att få...ledig minst två dagar i veckan, och jag kommer att jobba typ 50 timmar mindre i månaden än vad jag är van vid. Jag kommer att ha jättemycket fritid så jag hoppas att andra också har det så jag slipper vara själv när jag är ledig:-) 

Helgen har varit bra, träffade Jessica på Coop Forums parkering där vi stog och pratade i typ en timme. Var skönt att få säga allt man tycker till nån som man vet stöttar en! Love you darling! På kvällen blev det Perongen ett litet tag. Anna kom hem till mig först och vi gjorde oss iordning för att möta de andra tjejerna utanför vid halv åtta ungefär. Men väl hemma höll vi på och grejade och drack och pratade. Blev lite sena...men hur kan man tro att det blir med mig och Anna ihop, båda har en tendens att i vanliga fall vara sena. Då blir vi ju dubbelt sena tillsammans...haha!! Dit kom vi iaf och vi satt väl där i ett par timmar och drack och pratade, gick väl hem skapligt. Skulle ju trots allt jobba på söndagen, precis när jag har somnat ringer Sandra, jag beslutar mig för att inte svara för jag tror att hon ringde fel (vilket jag senare fick reda på att hon gjorde), somnade igen och då ringer Patrik...han vill ha skjuts hem, men tror inte på att jag har druckit och så börjar han prata om hur full han är och att han måste gå till Slagsta, hoppas du kom fram iaf! Jag somnar och få sova ända till klockan ringer vid sju.
Jag och Naima jobbar själva idag och då händer det roligaste på hela helgen (skrattar i smyg så att jag får ont i magen). VI står i kassan och pratar helt plötsligt kommer det in en jävligt skum typ (förmodligen pundare...) och börjar prata, samtalet lät ungefär så här:
Pundare: Hej, jag behöver en nyckel till en Ford.
Naima: Va?
Pundare: Ja, jag har låst in min nyckel i min bil, och det står en Ford där ute så jag behöver låna nyckeln så jag kan låsa upp min bil!
Jag: Vadå, jag har ingen Ford??
Pundare: Jo den står därute!
Jag: Nej!
Han går ut en sekund för att komma in igen.
Pundare: Jag vill köpa godis!
Jag och Naima i munnen på varandra: Har du några pengar?
Han börjar leta i fickorna, mrn hittar ingen plånbok. Han pekar på bröd hyllan och säger: Jag la den där, ni har tagit den!
Vi: Nej det har vi inte.
Pundare: Jo, ge mig den jag har viktiga företagskort.
Naima: Men vi har den inte.
Pundare: För i helvete ge mig min plånbok annars tar jag hit polisen!
Han går ut igen, men kommer in efter en minut.
Pundare: Jag behöver reservdelar till min bil.
Naima: Men vi har inte sånt här.
Pundare: Det har ni ju för fan visst, och så behöver jag en spotlight, och ben till min hund!
(Nu börjar mitt skrattanfall)
Naima: Men vi säljer inte sånt här, det är en kiosk.
Han pekar på Naima och skriker: Du har snott min mobil, ge hit den nu! Jag ringer polisen!
(Skrattar ännu mer, hukad bakom disken så att han inte ser mig dock)
Vi säger åt honom och gå nu, då börjar det roligaste av allt.
Pundare: Hur kommer jag till stan?
Naima: Pekar mot stan och säger: Gå ditåt.
Pundare: Men det är ju skit långt, vi är ju för fan i Stockholm.
(Mitt skrattanfall växer, jag måste gå och gömma mig på lagret)
Naima: Nej, vi är i Eskilstuna.
Pundare: Nej, håll käften vi är i Stockholm.
Jag kommer ut och vi säger åt honom att gå, och han försvinner.
Haha, det var helgens höjdpunkt, fick mig ett gott skratt!

Nu blir det sängen och film!

Sov sött!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahahaha, skattade jag oxå bara av att läsa ;) Skönt att du får lite fler timmar ledig nu gums, fika någon dag?

2007-09-25 @ 16:34:23
URL: http://laii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0