En dans på rosornas taggar...

När man var lite yngre typ 18-19 år och skulle ta studenten trodde man verkligen att allt var guld och gröna skogar efter det. Man skulle ta studenten, vara ledig i några veckor och kanske resa lite. Man skulle hitta ett bra jobb och tjäna bra så att man kunde flytta hemifrån och försörja sig själv...liten, naiv och lättlurad...
Så mina vänner som tog studenten för X antal år sen, hur gick era planer? Blev allt som ni planerat? Lever ni i ett skimmer av välgång och lycka?
Här blev det iaf inte så lyckat med den delen...visst jag älskar mitt liv och vill absolut inte byta bort det! Men, det finns alltid men, även fast det mesta är bra så finns det ju en hel del som skulle kunna vara bättre. Drömmen om ett bra jobb och bra betalt sket sig ganska rejält innan det ens börjat...jag har hankat mig fram på lite deltidstjänster fram och tillbaka under åren. Haft vissa heltidsjobb som jag har hatat och inte stått ut med, då är jag hellre arbetslös och fattig än har ångest och ont i magen varje arbetsdag. Det är inte lätt alla gånger att klara sig på dom ynka kronor man får av att jobba elva timmar i veckan...men jag är för det mesta glad och positiv och försöker se allt från den ljusa sidan, och har alltid roligt. För det vore ju dumt att deppa ner sig ännu mer menar jag...och tro mig, jag söker jobb...men är fan inte lätt att hitta nåt...
Så mina unga vänner ta inte allt för givet, livet är en dans på rosor...dock många gånger på taggarna...


Kommentarer
Postat av: Sara

Klockrent inlägg faan! Man var verkligen naiv när man var "ung"!

Nu är jag sjukskriven och går på Soc! Haha, inte direkt så jag hade tänkt.

Men Ida, vi har grymt kul ändå!

2009-08-31 @ 12:17:56
URL: http://ladysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0