16.34 Prestationsångesten kväver mig...



Tänk vad skönt allt var när man var yngre. Allt var så mycket lättare då... Inga räkningar att betala, inget jobb att sköta, inget ansvar, INGENTING typ. Livet var så lätt. Man kunde göra nästan vad man ville, sova till ett på dagen utan att få dåligt samvete, strunta i skolan bara för att, hänga på stan med kompisar utan att göra ett skit i flera timmar, låsa in sig på rummet och vara arg för att mamma eller pappa frågat en enkel fråga...det fanns inga måsten och krav då. Nu hälsar presationsångesten på nästan varje dag, en press på sig att man måste göra sitt bästa, man måste alltid vara glad och trevlig, man måste ta ansvar, man måste kunna sköta sig själv. Allt jag vill göra just nu är att slippa allt sånt. Jag vill sova en hel dag, skita i saker som jag borde göra, supa mig så full att jag knappt vet vad jag heter på en veckodag, be mamma och pappa om pengar och bara vara allmänt oansvarig...

Men det går inte...jag fyller 24 på lördag och då kan man inte bete sig så, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0