Kan det blåsa åt alla håll?!

Nyligen hemkommen från morgonpromenaden, och fy fan säger jag bara! Kan det på riktigt blåsa åt ALLA håll samtidigt?? När jag gick åt ett håll hade jag vinden rakt i ansiktet sen när jag svändge och gick åt ett anat håll klart som fan att det blåser rakt i fejjan då med. Andra svängen när jag nu gick i motsatt riktning till den första tänkte jag att nu kommer det ju iaf komma bakirfån, men neeej då, ansiktet här med. När Zoéy skulle lukta på något så tänkte jag att jag vände huvudet åt sidan för att för tillfället inte få ansiktet bortblåst, det hjälpte inte! Blåsten var fortfarande rakt i ansiktet. Här började jag seriöst undra om det är nån vädergud som jävlas med mig, eller om jag bara har den grymma oturen att vinden vände så fort jag gjorde? Jaja, nu är jag hemma igen iaf med rejält röda kinder men glad ändå. Ska försöka plugga lite nu innan byggjävlarna börjar väsnas och se om jag kan koncentera mig...

Måste också berätta om lilla trattmajas nya lek, när vi är ute nu och går så trycker hon in hela huvudet i snöhögar och står där helt blickstilla och gör ingenting. Ända tills jag drar henne därifrån och hon kan leta upp en ny snöhög att köra in huvudet i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0