Astrid Lindgren

Har nyss duschat och ligger i sängen och kikar runt lite på datorn...trilla in på Cdon och såg detta:



Vill ha!! Senast igår kväll tänkte jag på att jag vill se alla gamla Astrid Lindgren filmer, den här kostar 99 kronor på Cdon och jag tror banne mig att jag ska beställa den. Då ska jag kolla på den på söndag när det är första advent och bara mysa...

Fast helst av allt vill jag väl ha den här:



Men 2500 känns lite väl saftigt för min studentbudget just nu...



"Se på luffarn som går där på vägen.
Se på luffarn Guds lille fyr.
Så snart som det blir vår
går han ut och går
för att söka sig nya äventyr.
Han går så långt som vägarna räcker.
Han har en oro och en längtan i sitt blod.
Och när som sola skin
då far vanvett i'n,
det är det som ger honom hans mod.
Han vill va fri som en fågel,
fri som en fågel
och då är det som nånting ropar: Kom!
I hans galna luffareblod.
Han vill va fri som en fågel,
fri som en fågel
och då är det som nånting ropar: Kom!
I hans galna luffareblod.
Se på luffarn som går där på vägen.
Se på luffarn Guds lille fyr.
Nog blir han trött ibland
och då tänker han:
Varför söker jag äventyr.
Varför måste jag vandra och vandra
Det finns så många klokare bestyr.
Så varför ska jag då
bara gå och gå
jag kanske vandra åt helsefyr.
Han vill va fri som en fågel,
fri som en fågel.
Och då är det som nånting ropar: Kom!
I hans galna luffareblod.
Han vill va fri som en fågel,
fri som en fågel
och då är det som nånting ropar: Kom!
I hans galna luffareblod."
Luffarvisan, ur Rasmus på luffen

Kommentarer
Postat av: carolina

Åh om Barn i Bullerbyn är med så vill jag också ha den där!!! Och Madicken!!

2010-11-20 @ 14:38:03
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/
Postat av: matilda

åh, jag vill ha alla!

har börjat samla på mig, är väl uppe i sisådär 7stycken.

en vacker dag skall alla bli mina. hah.

puss

2010-11-22 @ 11:07:55
URL: http://cepeunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0