Var är självdisciplinen?!

Nyligen hemkommen efter ännu en dag i skolan...nu är det plugg som gäller. Har typ tusen grejer att läsa, skriva och förbereda...jobbigt som satan, speciellt när jag har tappat bort allt vad självdicsiplin heter på sista tiden. Måste verkligen försöka hitta ett bra sätt och ett bra mönster som gör att det går lättare att plugga, någon som har bra tips??

I övrigt är CSN sjuuukt sega...skulle vara skönt med lite pengar inom en snar framtid, men det är väl så här att vara student antar jag?!

Nu är det dags att dyka ner i vetenskapliga texter som har så tråkiga namn att man inte ens vill börja läsa det som typ "Vetenskapsteori för nybörjare", "The Gendered Division of Cooking", "Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning" och ett gäng andra grejer...jobbigast lär väl vara det som är på engelska, iallafall med tanke på att jag kan tycka att vetenskapliga texter på svenska är svåra att förstå sig på...hur i helvete blir det då på engelska?!

Aja, önska mig lycka till så ska vi se hur länge jag kan hålla mig från datorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0