Vinkunskap

Nu är det snart dags att sova lite grann, planen är att orka upp och duscha imorgon innan jag åker till skolan. Får se hur det går, men jag tror att det kan funka. Har inte sovit något idag på dagen efter skolan så jag borde kunna sova ganska bra, iallafall med tanke på hur kasst jag sov natten till idag.

Försökte ju för övrigt plugga lite idag, gick väl sisådär kan jag säga...men några sidor i vinkunskapsboken hann jag med, sen kollade jag på bilder. Men det borde man ju lära sig lite av också, eller hur?? Kan komma att bli en krånglig, men jävligt intressant kurs det här måste jag säga. Vinkunskap alltså och förutom allt om vilka druvor som finns, vad massa olika vindistrikt heter, hur vin görs m.m. är det även en gnutta historia, geografi och språk inblandat...wish me luck!


Tur att vin är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0