Google och hybris

Jag läser Metro varje dag, som kanske har märkts extra mycket sista dagarna här :P Förra veckan såg jag även att Google vill registrera allt man söker på...kanske inte så farligt egentligen, men om man heter Ida så kan det bli en mycket märklig lista. Senaste dagarnas sökningar har varit: USA, Kina, Ida Ikonen, undervattenshundar... Och det är ändå rätt normala saker om man jämför vad jag brukar söka på t.ex. hur parar sig sniglar, var kommer snor från, där det finns eld är det ett hem. Man kan lära sig mycket på Google, speciellt innan man har tenta...

Och för er som undrar så lider jag nog av lite hybris och brukar googla på mig själv, förmodligen är jag inte en fullkomligt normal tjej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0